ثبت بیش از ۵۱ هزار واقعه ولادت در آذربایجان غربی/ روند کاهشی است

شناسهٔ خبر: 24241752 -
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: سال گذشته طبق آمار برآوردی (آمار قطعی اواسط اردیبهشت اعلام می‌شود) ۵۱ هزار و ۴۲۰ مورد واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش هاناخبر ، سعید احمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان ولادت ثبت شده در آذربایجان غربی ۵۲ هزار و ۶۶۲ مورد بود که در سال ۱۴۰۱ این رقم، یک هزار و ۲۴۲ مورد کمتر شد.

وی اضافه کرد: البته با وجود کاهش در موارد ثبتی، در سال ۱۴۰۰ رتبه ما در کشور دهم بود که این رتبه در سال گذشته به هشتم رسید.

احمدی ادامه داد: سال گذشته همچنین ۱۶ هزار و ۴۲۷ مورد فوت برآوردی در آذربایجان غربی داشتیم که در این خصوص شاهد کاهش ۲۴.۴ درصدی نسبت به ۱۴۰۰ هستیم.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد موارد فوت ثبت شده در استان ۲۱ هزار و ۷۱۸ مورد بود که این رقم در سال گذشته خوشبختانه پنج هزار و ۲۹۷ مورد کاهش یافت.

احمدی گفت: با توجه به اینکه آمارهای ثبت شده در حوزه طلاق و ازدواج با ۴۵ روز فاصله ثبت و ارائه می شود، در ۱۱ ماه منتهی به بهمن سال گذشته، ۲۴ هزار و ۷۱۶ مورد واقعه ازدواج و هفت هزار و ۶۴۹ فقره واقعه طلاق در این استان ثبت شد.

وی یادآور شد: در این موارد وقایع حیاتی به ترتیب شاهد کاهش ۷.۶ درصدی و افزایش ۸.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بودیم.

احمدی تاکید کرد: البته در واقعه ازدواج در ۱۱ ماه منتهی به بهمن سال گذشته به رتبه سوم کشوری رسیدیم در حالیکه در زمان مشابه سال ۱۴۰۰ در رتبه پنجم قرار داشتیم.

به گزارش هاناخبر، موضوع کاهش ولادت و ازدواج از جمله مشکلات اجتماعی کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 2 =